1. Wielka ucieczka - 8+/10
2. Czarny dzień w Black Rock - 7/10
3. Siedmiu wspaniałych - 7/10
4. Ucieczka z Fortu Bravo - 6/10
5. Stacja arktyczna Zebra - 5/10
"+" znaczy, że Ulubiony.
1.Wielka ucieczka 9/10
2.Siedmiu wspaniałych 9/10
3.Czarny dzień w Black Rock 7/10
4.Pojedynek w Corralu O.K. 7/10
5.Joe Kidd 7/10
6.Ucieczka z Fortu Bravo 6/10
MISTRZ!
1 "SIEDMIU WSPANIAŁYCH" - 10/10
2 "WIELKA UCIECZKA" - 10/10
3 "OSTATNI POCIĄG Z GUN HILL" - 10/10
4 "STACJA ARKTYCZNA ZEBRA" - 9/10
5 "CZARNY DZIEŃ W BLACK ROCK" - 9/10
6 "ORZEŁ WYLĄDOWAŁ" - 7/10
7 "STARY CZŁOWIEK I MORZE" - 7/10
8 "POJEDYNEK W CORALLU OK" - 7/10
9 "JOE KIDD" - 1/10 - potworna wpadka, mistrz westernu uwiedziony kiczem Spaghetti westernu - efekt mizerny, jak to spaghetti.
Mimo to STURGES to legenda!
1. Czarny dzień w Black Rock [+8]
2. Wielka ucieczka [8]
3. Ostatni pociąg z Gun Hill [+7]
4. Siedmiu wspaniałych [7]
5. Stacja arktyczna 'Zebra' [+6]
6. Stary człowiek i morze [5]
7. Pojedynek w Corrallu O.K. [3]
"uwiedziony kiczem Spaghetti westernu - efekt mizerny, jak to spaghetti."
Ty tak na poważnie? Rozumiem, że Loene uważasz za partacza? Mało tego, sugerujesz, że włoskie kino w ogóle jest słabe. I MAŁO TEGO - NIE LUBISZ SPAGHETTI ?!
AutorAutor jest wariatem. I nigdy nie wiadomo czy to poważny człowiek udający ekstazę kinofila czy naprawdę tak ma.
Ale to jego stwierdzenie ma sens. Ja już nie mogę słuchać jak wszyscy biegają ze spaghetti bo Tarantino, bo Leone. Leone świetny chłop, ale jak ktoś zna tylko spaghetti niech nie gada o westernie.
No w ogóle aby gadać o westernie wypadało by znać 3 szkoły - Wayne, Leone i wujek Sam. Tak jak to widzę, ale daleko mi do znawcy. Skreślanie którejkolwiek z tych szkół jest kardynalnym błędem poznawczym. U mnie wygrywa Sam. Tak czy siak nie czepiam się pisaniem o "kiczu Spaghetti westernu", bo faktycznie to stwierdzenie ma sens. Bardziej razi mnie fragment "efekt mizerny, jak to spaghetti".
Ogolnie to AutorAutor ma spore pojęcie o kinie, ale koszmarnie irytującą tendencję do formułowania swoich wypowiedzi w taki sposób, jakby głosił jakieś prawdy absolutne, a z argumentacją z reguły jest u niego krucho. Do tego ma wyraźnie negatywny stosunek do kina eurpejskiego. Nie za bardzo lubię negatywny stosunek do czegokolwiek tak ogólnego.
1. Siedmiu wspaniałych 7/10
2. Wielka ucieczka 7/10
3. Na szlaku Alleluja 7/10
4. Stary człowiek i morze 6/10
5. Pojedynek w Corrallu O.K. 5/10
1. Czarny dzień w Black Rock
-----
2. Siedmiu wspaniałych
3. Prawo i Jake Wade
4. Ostatni pociąg z Gun Hill
5. Pojedynek w Corralu O.K.
6. Godzina ognia
7. Orzeł wylądował
-----
8. Joe Kidd
9. Ucieczka z Fortu Bravo
1. Wielka ucieczka 9+/10
2. Czarny dzień w Black Rock 8+/10
3. Prawo i Jake Wade 8/10
4. Ostatni pociąg z Gun Hill 8/10
5. Pojedynek w Corralu O.K. 7+/10
6. Orzeł wylądował 7/10
7. Siedmiu wspaniałych 6/10
8. Godzina ognia 6/10
9. Stary człowiek i morze 6/10
10. Joe Kidd 5/10
11. Ucieczka z Fortu Bravo 4/10
John Sturges raczej zaliczony, chyba że coś tam jeszcze wpadnie w ręce.
W każdym razie mistrz akcji, zresztą prawie nic innego nie kręcił. "Czarny dzień..." to wprawdzie kino społecznie zaangażowane, ale i tak w postaci kina sensacyjnego. "Wielka ucieczka" się prawie w ogóle nie zestarzała.
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Wielka ucieczka 7,50 30
2 Siedmiu wspaniałych 7,16 32
3 Joe Kidd 7,33 6
4 Ostatni pociąg z Gun Hill 7,11 9
5 Czarny dzień w Black Rock 6,85 13
6 Stary człowiek i morze 6,25 4
7 Stacja arktyczna Zebra 6,25 4
8 Orzeł wylądował 6,20 10
9 Pojedynek w Corralu O.K. 5,80 5
10 Detektyw McQ 5,40 5
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Wielka ucieczka (1963) 7,50 44
2 Siedmiu wspaniałych (1960) 7,33 51
3 Czarny dzień w Black Rock (1955) 7,23 22
4 Ostatni pociąg z Gun Hill (1959) 7,15 13
5 Joe Kidd (1972) 6,90 10
6 Orzeł wylądował (1976) 6,08 12
7 Pojedynek w Corralu O.K. (1957) 6,00 12
8 Detektyw McQ (1974) 5,11 9
Ponadto we współpracy:
Stary człowiek i morze (1958) 6,40 5
1. Ostatni pociąg z Gun Hill 10
2. Siedmiu wspaniałych 9
3. Pojedynek w Corralu O.K 8
4. Detektyw Mc Q 7
1 - Na szlaku Alleluja - 7
2 - Siedmiu wspaniałych - 7
3 - Orzeł wylądował - 6
4 - Wielka ucieczka - 6
5 - Szatański wirus - 6
6 - Ostatni pociąg z Gun Hill - 5
7 - Czarny dzień w Black Rock - 5
8 - Stary człowiek i morze - 5
9 - Niebezpieczeństwo [Jeopardy] - 5
10 - Konie Valdeza - 4
11 - Samotny detektyw McQ - 4
12 - Wojenny romans [Never So Few] - 4
1 - Na szlaku Alleluja - 7
2 - Siedmiu wspaniałych - 7
3 - Pojedynek w OK Corral - 7
4 - Wielka ucieczka - 7
5 - Mystery Street - 7
6 - Orzeł wylądował - 6
7 - Szatański wirus - 6
8 - Prawo i Jake Wade - 6
9 - Ucieczka z Fortu Bravo - 6
10 - Zaskakujący odwet - 6
11 - The Walking Hills - 6
12 - Ostatni pociąg z Gun Hill - 5
13 - Czarny dzień w Black Rock - 5
14 - Uwięzieni w kosmosie - 5
15 - Stary człowiek i morze - 5
16 - Niebezpieczeństwo - 5
17 - Joe Kidd - 5
18 - Stacja arktyczna Zebra - 5
19 - Pod wodą - 5
20 - The Capture - 5
21 - Konie Valdeza - 4
22 - Samotny detektyw McQ - 4
23 - Wojenny romans - 4
24 - Godzina ognia - 4