Nad rekonstrukcją znanych dzieł pracował sztab 40 cieśli, 35 malarzy scenograficznych i 15 malarzy kopiujących styl Fridy Kahlo i Diego Riviery.
To były 2 różne grupy: ci, którzy malowali obrazy Diego, nie brali się za obrazy Fridy i na odwrót. Twórcy uszanowali fakt, że mają do czynienia z dwoma tak różnymi stylami i technikami.
Do roli Fridy Kahlo brano pod uwagę Jennifer Lopez, Marisę Tomei i Laurę San Giacomo. Z ostatnich dwóch kandydatek zrezygnowano pod wpływem fanów, którzy nie chcieli, by Fridę zagrała aktorka niemeksykańskiego pochodzenia.
Na etapie produkcji filmu rolą Diego Riviery zainteresowany był Robert De Niro. Pod uwagę brano też Benicio Del Toro, z którego jednak zrezygnowano z powodu jego małej wagi. Z kolei Alfred Molina, który dostał angaż, musiał przytyć 23 kilogramy.
Madonna, prywatnie miłośniczka twórczości Fridy Kahlo, bardzo zabiegała o rolę malarki.
Podczas wycieczki do Nowego Jorku Frida ogląda "King Konga", który został nakręcony w 1933 roku. Potem jest wezwana do domu, do umierającej matki. W następnych scenach pokazany jest grób matki Fridy i widnieje na nim data jej śmierci: 1932 rok (rok przed tym, jak zrealizowano wspomniany film).
W filmie jeden z synów Cristiny Kahlo nosi jednorazowe pieluchy, których jeszcze wtedy nie znano.
Kiedy Frida wypija butelkę, by wygrać konkurs o taniec z Tiną, twarz Diega Rivery pomiędzy ujęciami jest raz spocona, a raz sucha.
Po powrocie do Nowego Jorku Frida wita się z Diego. W ujęciu z daleka widać, że jej usta w ogóle się nie poruszają.
W scenie, która rozgrywa się w roku 1933, Diego wspomina o Margaret "Happy" Rockerfeller, żonie Nelsona Rockerfellera (wiceprezydenta USA). Problem polega na tym, że Margaret została jego żoną w roku 1963, a we wspomnianym 1933 miała 7 lat i była zupełnie nieznana.
Film kręcono w Meksyku w następujących miejscowościach: Barrio del Alto, Meksyku, San Luis Potosí, Teotihuacan.
Podczas przygotowań do pracy, w trakcie poszukiwań pamiątek po Fridzie, ubrań, biżuterii, przedmiotów - ktoś dał Salmie Hayek suknie Fridy do przymierzenia, pasowała jak ulał, niczym zrobiona na miarę specjalnie dla Salmy.
Salma Hayek poświęciła 8 lat na to, by projekt w ogóle doszedł do skutku.
Sceny, w których widać jak Diego maluje obraz ścienny zostały nakręcone w następujący sposób : ekipa rozpinała płótno na rusztowaniu, umieszczony pod prawdziwym dziełem Rivery. Malarze scenograficzni narzucali ogólny schemat kompozycji i przygotowywali większą część imitacji fresku. Ponieważ obraz z kamery spłaszcza obiekty filmowe z większej odległości, płótno wtapiało się w prawdziwe płótno, co dawało wrażenie obrazu w trakcie powstawania.
Natomiast zbliżenia ruchów ręki malarza kręcono przy użyciu skopiowanych fragmentów malowideł ściennych (m.in. tego na elewacji gmachu Rockefeller Center) w Studiach Churubusco w stolicy Meksyku.
Siostrzenica Fridy Kahlo była pod tak dużym wrażeniem filmu, że podarowała Salmie Hayek jeden z naszyjników artystki.
Salma Hayek jest autorką kilku obrazów wykorzystanych w filmie.
Animowaną sekwencję snu p.t. "Day of the Dead" we "Fridzie" stworzyli Stephen i Timothy Quay - znani amerykańscy twórcy animacji.
Film otwierał Wenecki Festiwal Filmowy w 2002 roku.
Zdjęcia do filmu powstały w marcu 2001 roku.