W filmie tym Bergman po raz pierwszy podejmuje temat, który odtąd stale pojawiać się będzie w jego filmach. Jest to opis samotnego życia kobiety, z jego codziennymi frustracjami i chwilami zwątpienia. Bohaterce Marcie udaje się częściowo rozwiązać konflkty w małżeństwie.
Bergman rozpoczyna swoją pierwszą trylogię filmem autobiograficznym. W "Do radości" pragnął on: "rozładować zarówno wyobrażenie o moim miejscu w świecie, jak i małżeńskie komplikacje, problemy zdrady i wierności" (I. Bergman, "Obrazy"). Przetwarza obraz jego drugiego małżeństwa z choreografką Ellen Lundström poprzez...
więcejNareszcie jakiś wczesny obraz szwedzkiego mistrza który się ogląda z zainteresowaniem. Pojawia się motyw upokorzenia ktory później w Wieczorze kuglarzy zostanie wspaniale rozwinięty. Bergman w tym filmie pokazał w końcu jakiś pazur którego brakowało np. w debiutanckim Kryzysie czy Deszcz pada na nasza miłość. Jednak...
więcejHistoria małżeństwa Marty i Stiga rozrywająca się w okresie siedmiu lat.Bergman opowiada,w swoim stylu,o głównych bohaterach uwikłanych we własne relacje..rozterki,obawy..wyobcowanie,zdrada,nienawiść,samotność..i miłość.Całość dopełnia rytm muzyki poważnej(Marta i Stig grają w orkiestrze).Warta uwagi rola...